34. Beogradski jazz festival

34. Beogradski jazz festival

34. Beogradski jazz festival

34. Beogradski jazz festival | 25.-29.10. 2018.

Kristin Džensen: “Džez je muzika kreacije i reakcije”

Koncept neograničenih mogućnosti u nazivu aktuelnog projekta Ingrid i Kristin Džensen najbolje opisuje njihove bogate karijere. Ingrid je svoj rad vezala za njujoršku džez scenu, sarađivala je sa brojnim malim sastavima kao lider ili sajdmen, i blizu dve decenije bila član Maria Schneider Jazz Orchestra.

Kristin je rad vezala za Montrealsku scenu, dobitnik je nagrade Oskar Piterson za 2017. i najveći talenat po mišljenju kritičara Daunbita iste godine.

Zajednički projekat doneo im je JUNO (Kanadski ekvivalent Gremiju) za najbolji džez album (grupa) prošle godine. Jensen Sisters: Infinitude (Kanada/Švedska) predstaviće se publici u okviru 34. Beogradskog džez festivala na koncertu 25. oktobra od 22:30 u sali Amerikana Doma omladine Beograda. Nastup je realizovan uz podršku Ambasade Kanade, a ulaznice su u prodaji preko EVENTIM mreže.

PHOTO: Randy Cole

 

I Vi i Vaša sestra imate izuzetne karijere i brojna priznanja, sarađivale ste sa različitim džez sastavima, ali ovaj projekat je poseban jer u njemu nastupate zajedno. Da li je teže ili lakše svirati kad delite binu sa sestrom?

Kristin Džensen: To je kao kada nosite rukavicu koja je skrojena za vas. Uvek uživam u saradnji sa Ingrid, jer me njena muzika i njene ideje podstiču da tragam za novim zvukom.

 

Vaš zajednički projekat nosi naziv „Infinitude“, na kakvu vrstu beskrajnosti se odnosi?

Kristin Džensen: Na bezgranične mogućnosti. Odlučila sam se za naziv Infinitudenakon potrage za rečima koje su povezane sa rečju beskraj, koje označavaju nepostojanje granica. Tako smo se osetili u vezi sa muzikom koju smo snimili. Svaki put kada se okupimo otvaraju se nove mogućnosti za istraživanje, ogroman prostor za kretanje, istraživanje i deljenje novih perspektiva u melodijskim, harmonskim i ritmičkim idejama naših kompozicija i improvizacija.

 

Recite nam nešto više o programu koji ćete izvesti na 34. Beogradskom džez festivalu.

Kristin Džensen: Jako smo uzbuđene jer sarađujemo sa nekoliko muzičara, koji su naši stari prijatelji, a koji žive u Evropi. Pridružiće nam se u izvođenju muzike koju smo pre dve godine snimili na albumu „Infinitude“ sa njujorškim gitaristom Benom Monderom. U Beogradu ćemo nastupiti sa našom dragom prijateljicom Magi Olin, pijanistkinjom, jednom od najboljih švedskih savremenih džez umetnica i kompozitorki. Sviraćemo i nekoliko njenih kompozicija, jer često nastupamo zajedno u drugim projektima, među kojima je i Nordic Connect, koji okuplja kompozitore i improvizatore. Sa nama će nastupiti i ritam sekcija koju čine kanadski muzičari sa prebivalištem u Parizu: Karl Januška na bubnjevima (takođe, odličan kompozitor) i Kris Dženings na kontrabasu. Karla poznajem još od devedesetih godina prošlog veka, kada smo zajedno pohađali džez program na McGill Univerzitetu. Krisa sam srela 2002. godine u Parizu, tokom rezidencijalnog boravka za kompozitore Cité des Arts, i svirali smo mnogo zajedno. Ingrid je takođe dosta sarađivala sa Krisom, na evropskim turnejama sa još jednom fenomenalnom švedskom muzičarkom, trombonistkinjom Karin Hamer.

PHOTO: Randy Cole

Svirali ste sa mnogim izuzetnim muzičarima, koja saradnja je za Vas bila posebno važna i zašto?

Kristin Džensen: Svaka sa Ingrid i Magi! Suviše je iskustava da bih mogla da izaberem samo jedno, ali mislim da je među najvažnijima svakako bila prilika da sviram sa trubačem i kompozitorom Kenijem Vilerom u Banfu tokom devedesetih godina. Ta saradnja me je motivisala da se bavim komponovanjem i improvizacijom.

 

Da li znate nešto o Srbiji i srpskoj džez sceni?

Kristin Džensen: Jako malo, uglavnom o političkim dešavanjima početkom ovog veka. Trenutno imam studenta na McGill Univerzitetu, džez pijanistu iz Beograda, Aleksandra Uzelca. Kroz njegovo sviranje mogu da naslutim da sigurno imate odlične džez muzičare u Srbiji.

 

Ovogodišnji slogan Beogradskog džez festival je “Bez granica”. Ima li granica u savremenom džezu?

Kristin Džensen: O, pa to je potpuno u skladu sa idejom na kojoj počiva naš projekat Infinitude. Ne planiramo da uvodimo bilo kakve granice u našu muziku. Džez je muzika kreacije i reakcije, namera nam je da na sceni prikažemo sve svoje umeće i znanje, bez granica.

 

35. BEOGRADSKI DŽEZ FESTIVAL: MNOGO RAZLOGA ZA SLAVLJE!

Dom omladine Beograda od 22. do 27. oktobra 2019. predstavlja 35. Beogradski džez festival, pod sloganom „Džez svetkovina / Jazz Celebration“!

Jubilarno, 35. izdanje Beogradskog džez festivala donosi mnogo razloga za veliko slavlje! Sama činjenica da je jedna međunarodna muzička manifestacija opstala pred očima najšire javnosti skoro pet decenija, uspešno pronašavši novi identitet u 21. veku, predstavlja razlog za radost cele kulturne zajednice u našoj zemlji, svih ljubitelja muzike, a posebno džez muzičara!

Ako tome dodamo međunarodni ugled, koji je pažljivo odabranim programom godinama građen, te podršku u afirmaciji koju Beogradski džez festival neprestano pruža domaćim umetnicima – jasno je da je ovo godina u kojoj ne slavimo samo jubilej festivala, već i sam džez na našim prostorima.

Zato ove godine Beogradski džez festival poklanja publici više nego obično: umesto 5, trajaće 6 dana, sa skoro 30 koncerata i nizom pratećih programa, kao i sa mnoštvom džez sadržaja koji su planirani do oktobarske džez svetkovine. Pored festivalskog doma, Doma omladine Beograda, ponovo ćemo biti i u Kombank dvorani, u kojoj su održani brojni koncerti za pamćenje tokom duge istorije BDŽF.

U programu ćemo imati velikane džeza i mlade snage na sceni, umetnike koji su trasirali pravce u ovoj muzici i one koji danas istražuju nove puteve žanra, izvođače koje naša publika veoma dobro poznaje, ali i one koje tek treba da otkrije, iz zemlje i inostranstva. Koncept festivala ostaje dinamičan i otvoren, privlačan mlađim i starijim poznavaocima džeza, ali i zanimljiv ljubiteljima muzike uopšte – naša misija jeste da se tokom trajanja festivala o tokovima savremenog džeza upozna i onaj deo javnosti koji ga prati povremeno, te da slušanje vrhunske umetničke muzike učinimo dostupnim svima u našoj sredini.

Vidi dalje